tag:blogger.com,1999:blog-3252325662181212647.post8247221258814949365..comments2023-05-09T11:05:47.203+03:00Comments on Teemu Lemmettylä -Savolainen Teräsmies-: Satulan korkeudestaArjahttp://www.blogger.com/profile/01264970708574460890noreply@blogger.comBlogger6125tag:blogger.com,1999:blog-3252325662181212647.post-47321394477391656142009-10-19T09:36:49.833+02:002009-10-19T09:36:49.833+02:00Hienoa, että vanha konkarikin on herännyt keskuste...Hienoa, että vanha konkarikin on herännyt keskusteluun!<br /><br />Aikalailla kärestä pojat tosiaan veti Konalla. Mutta tuo nilkan käyttö on ehkä taas yksi hyvä perustelu satulan korkeuden määrittämiselle polven kulmasta. Noissa sukka ja laskenta hommissa jalkaterän osa jää kokonaan huomiota vaille tai menee jonkin arvion mukaan.<br /><br />Toinen puoli on se, että kokemuksesta tuollainen kuusiokolo taskussa säätäminen vaatii aika tarkan kirjanpidon :D Lisäksi seuraava ongelma on edessä kun pitäisi talvipyörään tai toisille polkimille saada vastaavat asetukset pelkän satulankorkeuden perusteella...Anonymoushttps://www.blogger.com/profile/11334421289581794873noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3252325662181212647.post-37789714940268907462009-10-18T18:20:14.892+02:002009-10-18T18:20:14.892+02:00Satulan korkeuteen vaikuttaa paljon myös ajoteknii...Satulan korkeuteen vaikuttaa paljon myös ajotekniikka, nilkan ja pohkeen käyttö. Mitä paremmin käyttää nilkkaa, sen enemmän säästää isoja reisilihaksia ja satula puolestaan voi olla korkeammalla.<br />Hawain kisassa näkyi hyvin uusi vallitseva ajotapa jossa ajetaan satulan kärjestä, käyttäen pohjetta ja säären etuosan lihasta säästäen isoja reisilihaksia juoksuun.<br />Vaatii kyllä harjoittelua. Itse ajoin viimeiset kaksi vuotta tällä tekniikalla.Kaitsunoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3252325662181212647.post-13987492752217664442009-10-18T16:15:28.991+02:002009-10-18T16:15:28.991+02:00Olen hakenut pyöriini satulan korkeuden männävuosi...Olen hakenut pyöriini satulan korkeuden männävuosina juuri anonyymin laittamalla jalka suorana ilman kenkää metodilla.<br />Viimeiset vuodet sitten jatkoasettamalla sivukuvasta polvenkulma-analyysillä.<br />Siihen sitten bonuksena olen videoinut pyöritystä takaapäin ja katsonut ettei lantio pompi ihan holtittomasti.<br />Kenttätesteissä sit loppusäätö fiiliksen mukaisesti. <br /><br />Olen kuullut väittämän että proffien (ainakin maantiellä) satulat olis tippuneet viimeaikoina. Syyksi väitetään että powermittareiden tultua on huomattu voimantuoton pysyvän tasaisempana matalammalla satulalla pyörittäessä. Teoreettisesti kai korkeammalla satulalla pyörittäessä saadaan kovempi voimapiikki...hmmm ????<br /><br />Ajoin eilen TT-fillarin talvisäilytykseen ja satula tuntui epäilyttävän matalalta. Nyt pitää kaivaa vanhat mittadatat esille ja katsoa onko tolppa valunut jossakin vaiheessa vai olenko ihan oikeasti ajellut noin loppukesän.Jupishttps://www.blogger.com/profile/09963967060578153425noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3252325662181212647.post-83328944929696156182009-10-18T16:09:59.851+02:002009-10-18T16:09:59.851+02:00Joo tuo eka kuulostaa kyllä varsin tutulle :D
Mie...Joo tuo eka kuulostaa kyllä varsin tutulle :D<br /><br />Mieleen tuli vielä yksi, joka varmaan on tuon 0.883 kertoimen johdannainen tai jokin keskiarvo, eli tuosta sisämitasta vähennetään 10cm ja sipastaan satulankorkeus siihen.Teemunoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3252325662181212647.post-7928726691443651772009-10-18T16:05:54.477+02:002009-10-18T16:05:54.477+02:00Onhan niitä hyviäkin vanhoja tapoja, mutta anonyym...Onhan niitä hyviäkin vanhoja tapoja, mutta anonyymin mainostama ei mielestäni kuulu niihin (tai olihan se hyvä silloin kun ei muita tapoja tunnettu).Chilinoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3252325662181212647.post-52944549205751209262009-10-18T13:38:01.262+02:002009-10-18T13:38:01.262+02:00Vanha kunnon mittaustapa;lähtökohtana että kantapä...Vanha kunnon mittaustapa;lähtökohtana että kantapää(ilman kenkää) pitää yltää jalka suorana ala-asennossa polkimeen satulassa istuttaessa ja sitten siitä nostetaan satulaa omantunnon mukaan muutamia senttejä. Ja joka lenkillä kuusiokoloavain mukana,niin eiköhän se siitä löydy.Vanha tapa parempi, kuin repullinen uusia.Anonymousnoreply@blogger.com